Tänker, vrider och vänder

Jag tänker, vrider och vänder
på alla ord som jag inte säger till dig
Om hur du öppnar kärvande fönster
som länge varit stängda för mig

Om hur jag tror att jag ser under ytan
tillräckligt för att förstå,
att när dina blåa ögon sänks
är det bara till en bränsledepå

Om hur jag vet allt om toppar och dalar
och skillnad mellan dag och natt,
samt att morgonen ligger och väntar
när värmen har kommit ifatt

Jag tänker, vrider och vänder
på alla gropar jag kan falla i,
om du river mina murar sten för sten
men jag vill inte att du låter bli...


Kommentarer
Postat av: -

En av dom vackraste du skrivit:)

2009-04-28 @ 20:20:44
URL: http://shyam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0