No one knows..

Allt känns så drygt och jobbigt just nu... vet inte hur jag ska orka hantera allt. Vi hade tentagenomgång idag iaf av den där förbannade tentan som 29 inte har klarat av 37... det jävliga är att alla typ ligger på gränsen, att det bara fattas nåt poäng på varje fråga. Men min fråga är att om alla ligger på typ 5 p av 10, vad fan ska man göra för att få fullpott??? och en del lärares bedömning är ju fan tragisk, små saker att haka upp sig på och till ex rätta till orden "är tack vare" till "beror på" det har ju för fan samma betydelse!! eller? Och i en fråga har vi fått påbackning om att vi inte använta nog med referenser, vi hade 8 st! det är väl inte lite? Ja jag blir inte klok, och inte blev man nå klokare när vi fick ställa frågor till henne om vad det var vi skulle tillföra... men tyckte faktiskt lite synd om denna lärare, här kommer vi 29 arga bin och lägger över allt på henne även fast det inte bara är hon som har rättat tentan. Och denna lärare är annars, hur ska man förklara henne... bräcklig, får man ett intryck av och att hon tar allt personligt. Så tror hon hade en jobbig dag. Men men... tycker vi har rätt att ifrågasätta varför 29 st fått underkänt. Nä så man vet ju vad man har att göra i helgen iaf...suck.

Sen dessa seminarieuppgifter är fan inte roliga och väldigt orättvist fördelade... det är ungefär som om de tror att de har med proffs att göra. Det är vi inte kan jag avslöja! Inte ett dugg... åh juridiken står mig upp i halsen... kvävs fan snart.
tack och lov är det snart påsk... å lite ledighet förhoppningsvis...

Men en ganska bra grej hände idag ändå, fick mitt från Skatteverket och till min förvåning fick jag pengar tillbaka på skatten! det var inte speciellt mycket men ändå, trodde säkert att jag skulle få bakskatt på flera tusen eftersom jag jobbade så mkt förra sommaren. Men tydligen inte så det är jag otroligt glad över :)

Och tack för en trevlig tjejkväll å middag! goungar... har alltid roligt med er :)




"No one knows what it's like..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0