Fy fan säger jag bara...

Dagen har gått åt till att försöka hitta motivation till att plugga inför tentan på onsdag, det hela har väl gått... vad säger man, åt skogen! Detta känns inte alls lovande inför i övermorgon, vet inte varför jag inte kan fokusera, det går bara inte! Så här har det aldrig varit förut för mig. Men ska jag vara helt ärlig så vet jag faktiskt heller inte vad det är jag ska plugga på riktigt i och med att man får ha böckerna med sig på tentan, slå i lagboken och det det kan jag ganska så bra, och har hyffsad koll på annat som sambolag och bodelning osv. Men tror jag ska lägga mig och läsa boken introduktion till jurdiken ikväll, imorrn måste jag fan i mig ta mig i kragen och skärpa till mig, detta går inte...

Sedan är jag så himla uppretad över en sak, det hela är tamefan en skandal inom det svenska rättsväsendet. Förra veckan föll domen i ett mål här i Övik rörande en 15 åring kille som ska ha haft sexuella handlingar med en 14 årig flicka på skoltoaletten, notera handlingar, inte samlag! och båda var med på det men killen dömdes för våldtäkt mot barn till sluten ungdomsvårdsanstalt. Han är 15 år! Helt förstörd över att bli anklagad och dömd för våldtäkt, eftersom flickan påstått det i sin anmälan. Nu går flickan och skryter om vad hon ska göra med pengarna hon får i skadestånd, 100 000 kr! Englas mamma fick 75 000! Hur i helvete kan det gå till? Flera killar har klivit fram och berättat om hur hon sex-smsat med dem om hur hon vill att de ska knulla henne osv. osv. och om hur hon hotat att anmäla dem. Hon har t.o.m kommit med sexuella förslag till killens bror för ett tag sedan men han nekade, tack och lov. Nu är killen portad från skolan, han får ingen undervisning och den praktik som han fått under tiden på ett ställe i stan har också dragits in pga av att skolan tagit sin hand från honom, eftersom de påstår att de kan göra så eftersom han finns med i brottsregistret. En överklagan är på väg, med all rätt. Även om han har begått ett brott genom att ha sexuell kontakt med en 14-åring så ska hon fan inte få ett rött öre för det hon ställt till med... Killen mår skit, medans hon går runt med ett leende på läpparna i skolan, under 2 dagar i rätten visade hon inte en min, inte en tår, ingenting... hon ville t.o.m ha öppna dörrar, men domaren hade sagt att det skulle de aldrig gå med på. Öppna dörrar är väl det sista man vill ha om man blivit våldtagen, eller? Det värsta är att jag tror, men jag ber till Gud att det inte blir så... men han mår sämre än vad som syns, fatta hela hans liv måste kännas totaltförstört och uttalanden om att han inte orkar mer har gjorts... Jag hoppas att hon kan sova gott om nätterna med alla dessa pengar på kontot, känna sig såå omtyckt och älskad på skolan och le sitt falska jävla leende. Hey att förstöra en människas liv är väl ingenting eller? Nå fan tycker jag det svenska rättsväsendet ska vara så jävla utbildat och modernt vid detta laget att de ska kunna skilja på vem som talar sanning om på vem som ljuger? vem som är trovärdig och inte... och åtminstone kunna ta hänsyn till omständigheterna. Vart är skyddsnätet som ska ta hand om de som håller på att falla? Var? Vart ska han ta vägen? Han är ingen våldtäktsman, han är en 15-årig pojke som råkade göra ett fel val... som följde sin hormonfyllda kropps lustar, som aldrig i sin vildaste fantasi trodde att någon kunde vara så beräknande och falsk... Har god lust att lägga ut hennes namn men då blir man väl anmäld för förtal eller nåt, det kanske inte är värt risken... Men man kan ju alltid hoppas på det som jag tror på, att allt man gör kommer tillbaks till en, trefaldigt!! Så förr eller senare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0