Sometimes U just gotta...

Det var skönt att bara sticka ifrån allt idag och göra nåt annat, skönt att komma iväg från Övik en stund och få se nåt annat än en vägg, dataskärm eller tv-skärm. Visserligen hade det behövts både städa, diskas och tvättats här hemma men hur roligt är det på en skala när man kan shoppa loss på Dollars och IKEA?? Inte speciellt... så valet var inte så svårt när jag fick frågan. Och visst, borde hålla i pengarna men är såå less på det och jag tyckte att jag faktiskt att jag hade rätt att unna mig några saker idag, faktiskt rätt vettiga som nya gardiner, gardinstänger, hylla och lampa. + då en massa annat också ;) men höll mig under 700 så inte alls farligt för allt jag fick för dem. Dessutom var det roligt att spendera dagen tillsammans med endast en person... oftast är vi ju fler. Och jag vet att det finns de som är väldigt avundsjuka och gärna vill få uppmärksamheten under tiden men det handlar inte om att jag överger den ena för den andra eller så för jag kommer ju faktiskt tillbaka, inte precis som om jag rymt för gott... ibland måste man bara göra saker för sig själv utan att tänka på vad alla andra ska tycka.

Men måste verkligen ta itu med städningen här hemma nån dag... ta en rejäl genomgång av allt för tycker det luktar surt här och vet inte varför, har kollat igenom allt som jag kan tänka mig men ändå inte hittat nåt. Måste vara avloppet eller nåt... sååå kul, känns verkligen fräscht. Not!! Men men... köpte ju ny mopp idag också så... får väl lov att inviga den :P

Funderar även på vad jag ska hitta på till mamma i födelsedagspresent, hon fyller år nästa vecka... har sån lust å köpa 2 biljetter till Tomas Ledin i sommar eftersom jag vet att han har varit hennes idol genom alla tider, men det ska ju vara så förbaskat dyrt... hm... överläggningarna fortsätter. Får dåligt samvete för att för hade jag struntat i att köpa allt jag gjort idag hade jag ju haft pengarna till biljetterna. Vilket jag har nu också ämdå men ni förstår vad jag menar...suck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0