Not enough...

Hur kommer det sig att jag alltid känner mig otillräcklig?? spelar ingen roll vad jag gör, känns ändå som att jag inte räcker till. Vill så mycket, men det blir så lite... vill så väl men det blir så fel... Innerst inne så vet jag att jag gör allt det jag kan, allt det jag förmår. Men är det jag eller andra som har för höga förväntningar på mig? Jag vet faktiskt inte... det är nog både och kanske... Ibland känns det som att jag tar ett steg framåt för att sedan ta två bakåt... och ibland står jag bara helt stilla. Det dumma är att jag ifrågasätter mig själv, här går jag och läser till Socionom och ska hjälpa andra. Är det lämpligt när man inte ens kan hjälpa sig själv? Men det är ju det här jag har drömt om och strävat efter och har snart klarat av ett år, att kasta bort det känns som förbannat dumt. Så skam den som ger sig antar jag...

Och är det nåt jag aldrig lär mig så är det att inte ha förväntningar, även om jag intalar mig själv att jag inte har det så har jag det ändå, å varje gång så blir jag lika besviken... fattar inte hur jag kan vara så dum. Borde veta bättre....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0