Oh my God...

Som ni ser har jag tagit och ändrat på bloggens utseende lite, tycker det blev fint med tanke på att man är så teknisk :P Men ska ta å göra en ny header nån dag också när jag har tid och fantasi ;)

Efter inspiration från en annan blogg (Amir) tänkte jag bli lite andlig idag och skriva om mig och min relation till Gud. För ja, jag tror att det finns en Gud där ute någonstans... men min Gud behöver inte vara likadan som din. Jag tror att man väljer vad man tror på, och att vi människor på jorden behöver en tro för att ta oss igenom både vardagen och svårare stunder som smärta och sorg, vi behöver tro på att det finns något mäktigare än oss där ute. Något som får oss att känna oss mindre ensamma, för än hur många människor vi har runt omkring oss så är vi ändå alltid ensamma. Vi föds ensamma och vi kommer att dö ensamma så är det bara. Vi behöver någon att sätta vårt hopp till, vi behöver någon att använda som syndabock vid tillfällen när dåliga saker händer, just bara för att klara av att hantera situationen. Och min Gud han finns där, osynlig, tyst och lyssnade. Han dömer inte och han förlåter mina påhopp, för dom har det varit många av... hade jag varit Gud hade jag kastat en blixt i huvudet på mig eller nåt vid det här laget, för så mycket har jag hatat honom och jag har till och med förnekat allt som har med tro att göra. Dessutom så svär jag, och det kanske inte är så bra... Så jag tror inte att det finns endast EN Gud i denna värld, utan jag tror att det finns så många gudar som vi vill att det ska finnas. Och detta betyder att min Gud absolut inte är bättre än någon annan, allt handlar bara om vart man är född, under vilka förutsättningar och den egen viljan, vi väljer vad vi ska tro på. Jag är ingen kristen brud som ber varenda kväll innan jag går och lägger mig, eller går i kyrkan på söndagar, för helt ärligt så tror inte jag det spelar någon roll... det handlar endast om min egna relation till Gud, och det som händer mellan oss två. Jag behöver inte visa min vördnad genom böner och kollekt utan jag gör det på mitt sätt, och det tror jag Gud nöjer sig med.


"Älska din nästa och behandla andra som du själv vill bli behandlad"

"Vakna upp
och stärk det som finns kvar
och som var nära att dö..."
Uppenbarelseboken


Kommentarer
Postat av: Vladde

WOW bloggen är mkt snyggare och nu är det lättare att läsa med:) Good Job:)

2009-04-23 @ 22:07:19
URL: http://phonography.blogg.se/
Postat av: Madde

Nu är din blogg skitsnygg :) Men längst upp har du skrivit tuch, och det ska vara touch, inte för att gnälla men tänkte kan ju vara bra att veta! Kram

2009-04-23 @ 22:52:04
Postat av: PoseSiz

Fan så grymmt snygg bloggen blev!! Väldigt flash! Gillar att den e djup med tanke på citatet högst upp på samma gång. Fett snygg!! Love it! ;)

2009-04-24 @ 11:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0