It's the climb...

Happ nu har jag tagit mig i kragen och sitter på biblioteket och har skrivit ut båe nya schemat och litterturlistan, för er som inte vet så heter kommande kursen "Att undersöka sociala fenomen" och låter oootroligt spännande. Men antar att den blir vad man gör den till, är man negativ som jag redan från början så lär det bli urtrist och helvetiskt jobbig, särskildt när den är på 15 hp, fast det är samtidigt skönt för efter denna har vi bara en till 15 poängs kurs till denna termin. Så man får väl försöka att gaska upp sig lite och ta dagarna som de kommer... undra hur nya basgrupperna ser ut, skulle inte förvåna mig om jag fick de personer jag allra minst vill ha... låter hemskt men man går inte ihop med alla, så är det bara. Men senaste gruppen var faktiskt helt ok men nog skulle jag lätt kunna sätta ihop en drömgrupp... men som sagt det stannar nog bara som en dröm :P Man får alltid med någon som man inte kan samarbeta bra med...

Sen måste jag ta itu med det jag totalt slappat med under denna sommar, motionen och allt det där nyttiga... det har liksom bara runnit av mig, latsandra har varit i farten IGEN! Och jag lovade mig själv förut att det inte skulle få bli så här igen, men nu sitter man här... det är så lätt att slappna av, när ska man få in i huvdet att man aldrig kan göra det?? Nä så nu måste det bli en ändring här, vill inte leva på det här viset... det är bara så svårt att komma igång. Men det får mig att må dåligt över mig själv och det vill jag inte nu när allt annat är "bra" liksom. Det är lätt för den som aldrig behövt banta att säga "Men det är väl bara att göra det, ät mindre, motionera mer!" enkla ord kan tyckas men såå svåra att genomföra...suck. Men skam den som ger sig antar jag... livet är en berg och dalbana så ibland ska det väl gå nedför också... bara att sätta ïgång klättra uppför.

"Ett hinder är bara en depå som man tar sats ifrån..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0