Hope and Glory...

Jaha det blev en tur hem i fredags med sleep over till lördagen, det kändes lite konstigt att mitt rum är "borta", det är numer a en gillestuga igen så det var bara till å bädda soffan och sova i den. Vilket gick jättebra, men som sagt konstigt... Det roliga är att jag känner inte att jag saknar "hem" så mkt som jag trodde att jag skulle göra... har inte bölat en enda gång om jag tänker efter. Trodde det skulle vara ett helvete att sova ensam pga min mörkerrädsla t.ex. men måste säga att det faktiskt gått riktigt bra... men tror det är annorlunda att vara ensam i en lägenhet på 40 kvm och i ett stort hus med 3 våningar... finns fler ställen personer och monster kan gömma sig på i ett hus, här har jag liksom koll på nästan alla ställen... men hoppar fortfarande högt varenda gång garderobsdörren går upp av sig själv... it's spoky.

Vet inte om jag kommer våga följa med till Borgvattnet som vi surrar om att vi ska göra... kommer väl kissa på mig eller få panik innan halva natten ens gått... gillar inte mörker. Särskilt inte i ett hus som det sägs spöka i... men men vi får se, det skulle vara roligt samtidigt.

Alla hjärtans dag spenderades då som hundvakt tillsammans med M, vilket var trevligt... stackarn tror jag höll på att skaka ihjäl sig av rädsla när de 3 vilddjuren kom för att hälsa :P Men tycker du skötte dig mkt bra, och det gjorde även hundarna, de är bättre och lyder mer när inte matte å husse är hemma... det tiggde inte ens... helt paff. Undra varför... Och det är väll bäst att påpeka att M lagade mestadels av maten och diskade mest också... de ska ju ha såååån uppmuntran för att de gör nåt, killarna :P Så fort de råkat göra nåt extra i hushållsarbetet så är det en sensation "Gud va duktig du var Micke! Otroligt vilken kock du är och som du diskar, du diskar som en gud!" ;)
Synd bara att du for iväg tidigare å inte såg Melodifestivalen med oss, vi hade skitkul :D

Melodifestivalen ja... förbannat mkt bättre denna vecka! Visst det fanns bottennapp men det fanns guldkorn också :) Måns, Heat och Jennifer Brown.... men framförallt Måns, mumsmums som han också kallas. Förbaskat duktig person... imponerande hur en människa kan vara så full av talang, han är inte bara ursnygg, han kan dansa, sjunga och skådespela... hur stor är chansen liksom att vara fulländad?? Jaja, hoppas det går bra för honom i finalen iaf...


"I'm still standing for hope and glory..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0