Schlager...

Happ så igår avgjordes det alltså, den stora finalen som alla väntat på i ett antal veckor. Bra resultat? Hm... ja helt hyffsat, det var inte min favorit men helt klart en låt jag kan lyssna till och tycka om. Min absoluta favorit var ju Måns då, och jag tror han blev riktigt snopen att han inte vann, för det skulle jag bli om jag låg 1a efter juryns poäng och sedan inte få folkets röster... men där ser man. Folket vill inte samma som juyn jämt, så var det förra året också ju, och hade folket fått som de velat hade ju Sanna Nielsen vunnit då, och inte skväkan Charlotte... Men jag måste säga att årets melodifestival har varit en av de bästa jag sett, skulle nog kunna se 8 av 11 som vinnare. Att det nu blev Malena tror jag beror på att vi vill ha någonting annorlunda, se bara på hon som kom 2a, af Ugglas,  annorlunda så det skriker om det. Låten är skitbra men hör inte hemma i melodifestivalsammanhang anser jag. Så jag är verkligen glad att inte hon vann iaf...

OCH jag är glad för min väns "seger", tror jag aldrig sett någon så glad och exalterad över någonting, framförallt inte Melodifestivalen... och slipsen du hade var skitsnygg ;) Men glasögonen är en annan historia :P Min professor.

Professorn rakde håret på mig igår, hehe han plattade det... är så himla ovan att ha rakt hår, själv tycker jag nog att jag passar bäst i lockigt men men kan ju vara roligt med förändring nån gång. Nu är frågan bara hur jag ska lyckas nysta ut tovorna i håret efter all spray... är håröm som fan... men tack iaf för att du gjorde mig så fin :)

Och tack till er andra för en mycket trevlig schlagerkväll, även om schlagerklubben hade kunnat tränga in lite mer folk ;)

Kommentarer
Postat av: Madde

Vad sjutton fick du "rakde" ifrån? :P

2009-03-15 @ 22:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0