Seminarium???

Idag har jag suttit på ett seminarium i 2 hela timmar och undrat va fan jag gör där egentligen. Fattade typ hälften av vad hon sa om förarbeten, rättspraxis och regeringen.... och hennes klassiska kommentar så fort någon kom med en fråga var "Vi kommer till det sen..." men jag vill ha svar nu! för sen de vette fan om det ens kom någon gång. Aja iaf så hade vi inte gjort uppgiften helt rätt men det säger man ju inte högt. Men vi hade iaf hittat rätt i lagboken och vi hade rätt i att han skulle dömmas. Resten låter jag vara osagt, men ibland går det bara inte att förstå vad det är de vill ha! de använder ord som inte en vanlig människa kan förstå,  och visst hon erkände att det kanske var formulerat svårt och att vi var nybörjare på detta, men borde de inte tänka på de innan? Vi har ju inte gått juristutbildningen i 2-3 år precis, vi har öppnat en lagbok för första gången typ igår. Men egentligen fattade jag inte varför det vi idag hade skulle kallas för seminarium för det var mer en föreläsningn tycker jag. Och vad menas med att vara aktiv när det är hon som pratat mestadels av tiden? Det går ju knappt för man vet ju inte vad det är man pratar om, och det värsta som finns är att säga nåt och sedan ha fel... nä så hellre håller jag käften och lyssnar på alla andra. Hatar att prata och vet att det är fler med mig... visst måste ju lära mig men  det beror som helt på vad det är för situation man befinner sig i.

Sen hade vi typ 45 min från början av seminariumet till att presentera oss en och en, tur vi var halvklass. Happ då ska man säga sitt namn och något om en själv, vilket jag absolut hatar! Det låter så jävla fånigt allt som kommer ur munnen. Så med ett uttalande från en annan om att jag har en blogg så sa jag det och att jag samlar på änglar... nerdie I know, men det är ju sant! Bloggar ju faktiskt himla mycket om jag tänker efter, nästan varenda dag så, så varför inte...

Saknar en viss person jättemycket idag... vet inte varför, tror det beror på en dröm jag hade inatt... How I wish you were here... we're just two lost souls swiming in a fishbowl year after year... How I wish you were here...


Kommentarer
Postat av: -

taack för ikväll:) (L)

2009-03-20 @ 23:00:59
URL: http://shyam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0