Politikskit...

Idag har jag varit otroligt duktig, har faktiskt härdat ut alla tre timmar av föreläsningen om riksdagen, regeringen och offentliga förvaltningar. Eftersom politik inte är min grej, alltså jag finner det inte det minsta intessant så är det svårt att sitta fokuserad. Även om jag vet vilket parti jag håller på, är stolt Sosse så bekommer det mig inte så mkt hur saker och ting går till i regeringen osv. Allt jag vet är att jag ber till Gud om att det blir ett maktskifte nästa val... Nä så jag kan väl säga som så att jag tror att minst en tredjedel av föreläsningen hade jag tankarna på annat, rår inte för det, de bara vandrar iväg och handlar om roligare saker ;) Försöker verkligen att lyssna till allt han säger men typ en gång i kvarten kommer jag på mig att tänka på annat. ELLER sitta och kludda i blocket, herregud ni ska se mitt block! a work of art :P
Skönt var det iaf att vi bara gick till 12, imorrn blir en jobbigare dag, 10-15. Men antar att jag ska ge mig fan på att ta mig igenom de timmarna också, skam den som ger sig.
.
Behandla andra som du själv vill bli behandlad, det har alltid varit mitt motto... men det är svårt att förstå sig på de som inte lever efter det. Det är såå svårt, men jag vet att alla är olika, frågan är bara om  jag kan acceptera det... det är svårt att vara kompis med någon som inte har samma prioriteringar, värderingar och syn på människor. Men på nåt sätt måste det gå... det bara måste.



Kommentarer
Postat av: sofia

Vadå skam den som ger sig? Det är frivilligt och faktiskt inte så lätt att hålla sig vaken på de där föreläsningarna ;)

2009-05-07 @ 19:08:34
URL: http://soufih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0