Näst bäst :)

Detta blogginlägg är tillängnat mig själv, 1 person av ca 36 till som pluggade till tentan. Jag pluggade verkligen bra och gjorde allt jag kunde för att få in så mkt i huvudet som möjligt på några få dagar. Jag skiter i om folk tycker att jag skryter om mig själv men jag vart så förbaskat glad över att vara näst bäst i klassen på en av delarna, det hade jag aldrig trott om mig själv och det känns himla gött! :) För detta var inte ett ämne jag brann för ett dugg och tentan var svår bitvis och jag hade inte stora förhoppningar på att lyckas. Det är värre att förvänta sig att det gått bra och att det istället gått åt helvete än tvärtom, det gör glädjen så mkt större:) Så man kan säga att jag känner mig stolt över mig själv och en enorm lättnad över att inte behöva göra någon omtenta. Jag är duktig och jag kan även om jag inte tror på mig själv många gånger. Så nu framöver kan jag enbart fokusera på uppsatsen och hemtentan vilka jag hoppas ska vara klar helst innan jul så att man får lite ledigt :) Och till er som det inte gick så bra för, till ni som pluggat som fan (ni vet vilka jag pratar om) det är bara att ta nya tag och låt inte detta slå ner er, ni kommer att lyckas på nästa, det vet jag för NI förtjänar att klara det!

"Ad astra per aspera"
-
Genom svårigheter mot stjärnorna

Kommentarer
Postat av: Emilie

Jo, som jag har förstått det handlar det oftast om kontrollbehov och när det inte går exakt som dem vill bubblar det över och dom börjar slå. Att dom njuter av det tycker jag fortfarande är en ganska konstig sak att påstå. Njuter en alkoholist av att dricka sprit? Nej.

Inte för att vara elak, men tre terminer på socionom ger inte direkt expertkompetens inom ett specifikt område.

2009-11-22 @ 19:45:04
URL: http://emilies.se
Postat av: Emilie

Precis, njuta är ett för starkt ord. Det var det min kommentar utgick ifrån. Det handlar nog mer om att försöka "ta sig upp på noll", om du förstår min tankegång.



Jag har aldrig påstått att jag skulle veta bättre, det var det du som stod för. Att det "låter som" jag tycks vara en expert är svårt för mig att styra. Om du inte kan precisera vad i mina formuleringar som gör att det låter på det sättet.

2009-11-24 @ 09:41:10
URL: http://emilies.se
Postat av: M

Jo men man skippar bara att ata maten, man latsas halla i lite saker, det brukar oftas vara mellan 4000-6000 gaster, sa du kan tanka dig vilken kval det ar pa maten, sa nej tack, bara uppvarmt shit!

=) Ussh, allt bra hemma?

2009-11-24 @ 12:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0