Platt fall

Trodde dagens skulle bli mycket intressant med tanke på ämnet för föreläsningarna, vad är våld och mäns våld mot kvinnor, men måste säga att jag blev ganska så besviken. Det var inte mycket hon tog upp som jag inte visste sedan förut om ämnet, för den som inte vet var det säkert skitbra men för mig gav det inte så mycket. Men det är skrämmande det här med mäns våld mot kvinnor... jag kan inte riktigt få in i min hjärna hur en sådan människa är funtad som njuter av att slå sin kvinna. Eller jo jag kan förstå utifrån alla teorier osv. men jag vill tro på det goda i människor även om jag många gånger blir bevisad motsatsen.

Imorrn är det fredag igen, skönt. Ska på Nola igen och dela ut enkäter, känna inte lika pirrigt som förra gången men denna gång är jag själv, det är det som känns olustigt... men men det går säkert jättebra :) Ska bli skönt att få det bortgjort så att jag kan sätta igång med att jävlas med Excel, är det någon som är bra på det får ni gärna höra av er ifall ni har lust att hjälpa! ;)

nu blire god natt, den från sängen muttrar om att jag ska stänga tvn, datorn och kommer och lägga mig. Får väl göra honom till viljes....

Kommentarer
Postat av: Emilie

Det handlar väl ändå inte om att njuta av att slå någon? Tror det är ytterst få som inte har ångest efteråt, så njutbart vet jag inte om det är.

2009-11-21 @ 17:20:41
URL: http://emilies.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0