Sur och ledsen är inte samma sak...

Dagen har gått åt till att sitta med gruppen och granska en annan grupps arbete inför seminariumet imorrn. Det är jobbigt att ge kritik, jag tycker det iaf för jag vet själv att jag tycker det är skit att få kritik. Men ibland så måste man ju och då nåt faktiskt inte är bra gjort så är det ju inte det, så är det ju bara. Iaf så var vi hemma hos Cecilia idag och hennes underbara katter (Peders också då förstås) Hon fyller år idag så hipp hurra för henne! :) Hon var även hundvakt till världens sötaste Alva, en svart labrador som hade passat jättebra till Eros om hon inte varit flera, flera år äldre, närmare bestämt 7 år äldre vilket är mkt i hundår ;)

Ibland undrar jag hur människor inte kan förstå när någon annan är ledsen, att man faktiskt inte är sur jämt utan är ledsen och besviken, det är väldigt långt mellan ordet sur och ledsen... och då man får höra orden "Var inte sur" när man är ledsen då gör det ont. För det visar på att den personen inte har en aning om att den gjort nåt som sårat en. Sur, visst det kan jag bli också men då är jag insluten, grining och bitsk. När jag är ledsen är jag tyst, sitter i andra tankar med glansiga ögon. Fattar inte hur man inte kan se skillnad... Sen det värsta är när man inte ens kan få ett förlåt när personen insett att den faktiskt gjort en ledsen, bara går vidare liksom och tror att allt är bra.

"Det som gör mest ont är lögnen du inte tror att jag ser igenom"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0