Imma på glasögonen...

Det är faktiskt jävligt skönt att inse hur människor faktiskt är, vilka som är skit och vilka som är underbara :)
Och jag är glad över att jag insett saker i tid innan det varit försent att få tillbaka de som jag höll på att tappa, synen har inte varit den bästa på sistone, men den blir bättre med åren sägs det tack och lov. Och de jag har ratat genom tiden och de som ratat mig de saknar jag faktiskt inte, fattar inte vad jag såg i dem... vi kallade oss för bästa kompisar, tror ingen av oss hade ett hum om vad bästa kompisar innebär...

"Ta vara på de vänner du har, de som verkligen är äkta och som finns kvar där fast än du är ute på villovägar..."


Kommentarer
Postat av: Emilie

Jag menar helt enkelt om du skriver om vissa personer utan att våga ge tydligare indikation på vem det är, så har du ingen egentlig rätt att kräva att veta vem det är som tycker saker om dig. Jag gör som sagt så ibland också, och kräver inte att få veta vem som kommenterar mina inlägg.



Nu vet jag inte riktigt vad du menar med att folk vänder kappan efter vinden, men som jag tolkar det så är det något som dem flesta gör. Folk pratar om andra, ibland kan det klassas som skitsnack. Vad jag förstår blir du då irriterad när någon som sagt något negativt om någon sedan umgås med den ändå. Jag tycker inte man ska ta så allvarlig på det hela. Väldigt många kompisar som jag haft tycker jag har gjort så både en och 115 gånger. Man lär sig att tolka olika människor.



Du menar alltså att skolan läst kommentaren precis som den är och skulle vilja polisanmäla det hela? Det tycker jag verkar galet. Det skulle ju inte ge något, eftersom det bara är en vanlig kommentar. Skulle nog inte få någon direkt prioritet.

2009-10-30 @ 23:42:48
URL: http://eminentlyems.blogg.se/
Postat av: Emilie

"ge tydligare indikation på vem det är", alltså inte nämna namn..det förstår jag också att det skulle gå dåligt. Men det är lätt att skriva så att personen vet precis att det gäller han eller henne utan att använda namn.



Aja, då var det betydligt tuffare regler än jag trodde. Jag förstår inte ens vad felet är med kommentaren. Visst, det går ju emot det du säger, men det är väl lite det som är tanken med bloggar och kommentarer.



Tackar! Hoppas på en succé ikväll ;D

2009-10-31 @ 14:12:11
URL: http://eminentlyems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0