Teknik är fantastiskt ibland :)

Många som använder datorer tänker inte på att datorn faktiskt har namn, den heter inte typ Andreas eller Emma eller nåt sånt, utan den har en egen liten kombination av nummer som kallas för IP-nummer. Ett nummer som kan identifieras och spåras till vart det kommer ifrån. Det är en liten smart grej faktiskt när man vill ta reda på vem som skrivit vissa saker :) Från skolan i detta fall... nu ville skolan att jag skulle göra en polisanmälan för skriver man saker från skolans datorer som är kränkande eller stötande och anses som personangrepp så kan det leda till påföljder som att man blir avstängd från sin utbildning. Så... tänk på den du i fortsättningen ;)


Kommentarer
Postat av: Emilie

Du skriver ju saker titt som tätt som folk, men du säger istället inte vem exakt det är till. Det tycker då jag är lika fegt. Jag har någon gång också skrivit om vissa specifika personer men inte gjort det tillräckligt tydligt, så därför har jag inget emot annonyma kommentarer.



Menar du verkligen att skolan skulle vilja göra en polisanmälan för att någon skrivit en kommentar som med andra ord betyder att det du kallar andra för vänds tillbaka mot dig själv? Det tycker jag låter väldigt konstigt och inte särskilt troligt.

2009-10-30 @ 15:15:01
URL: http://eminentlyems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0