RK

Sitter i skolan och ska snart ha seminarium, vilket jag absolut älskar...inte. Men vid det här laget borde man ju vara van att redovisa inför klassen, men varje gång känns det ändå lite jobbigt. Men det ska nog gå bra, seminariumet är bara en timme långt så det är inte så farligt.

Sedan ikväll ska jag på intervju på Röda Korset, har ju skrivit upp mitt namn för att vara intresserad att ev sitta med i deras telefonjour, så får se vad de har att säga. Kan vara ganska så intressant faktiskt och det ger ju en möjlighet att träna upp sig på att samtala, en erfarenhet inför kommande yrkesliv. Vilket alla lärare tror ska vara som socialarbetare, nåt som går mig på neverna... fatta! Bara för att man är socionom behöver man inte bli soctant! tror inte ens en tredjedel av våran klass tänker bli det.

Helgen var för övrigt bra, hade "svärföräldrarna" på middag i lördags, vilket var trevligt :) En MKT hjälpsam person i köket gjorde väl att det blev lite kaos där ett tag, men det löste sig till slut. På söndagen blev det en tripp ner till Sundsvall och Birsta med allt vad det inkluderar. Jag och L's syrra gick på vårt håll och L och brorsan gick på sitt, något som var mkt smart. Ingen blev less utan alla fick gå på det de ville. Inhandlade eg inget speciellt, ett nytt skärp, en t-shirt, smycken, ny mascara och på IKEA nå matlådor, bestickställ och en strykbräda, en sån där som man kan ställa på köksbordet :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0