Snyt dig för f*n!

Vissa saker kan bara irritera mig till max, vet ej om det är för att det är den tiden i månaden (= PMS-kärring) eller om det bara är så alltid. Det är egentligen småsaker men ändå så gör jag en höna av en fjäder, förstorar upp det och går och är irriterad till den grad att jag tänker att jag bara vill explodera. Vilket man ju nu inte kan göra, det är ju synd om dem som är i min närhet som får ta hand om skiten. De som kanske inte har förtjänat det, att få en avhyvling eller liknande. Det som irriterar mig just nu är alla människor som bara gnäller och vill ha sympati, de som hela tiden söker efter att man ska dalta med dem. Just face it, livet blir inte bättre för att du gnäller! Och ni är inte de enda i världen som har det tufft och jobbigt ibland med sjukdomar och allt vad det nu heter. Du snorar inte mindre för att du säger "Å va jag är snuvig, det är såå jobbigt" Snyt dig och se det positiva, du har tak över huvudet, mat i magen, en familj och vänner. De som inte har det, de har en anledning att klaga och då ska jag gladeligen lyssna. Livet är inte en dans på rosor, det är det inte. Det är bara en fantasi som vi inbillar oss om hur livet ska vara. Det finns ingen i denna värld som har allt och är lycklig, alla har vi någonting vi dras med som vi måste kämpa med, även om det är allt i från höstförkyldning till sorg. Alla går vi igenom saker som inte är så roliga, men de blir inte bättre för att vi gnäller. Den enda som kan göra saken bättre, det är en själv. Allt börjar och slutar med en själv, vill man ha nåt gjort får man göra det själv... det är bara det att vi människor inte fattar det utan förlitar oss på andra hela tiden. Empati har jag gott om, till den grad att det väller över... vilket jag är less på. Jag kan inte hjälpa alla, jag kan hjälpa nån och den nån är faktiskt först och främst mig själv, SEN kommer alla andra. Det har tagit sin tid att fatta det, att den viktigaste personen i mitt liv faktiskt är mig själv, utan mig själv så går det ju inte. Jag tänker göra det jag måste göra för att jag ska må bra, jag spenderar min tid hur jag vill och vill inte ha några kommentarer om hur tråkig jag är, det är mitt liv och det lever jag som jag vill. Så länge jag är nöjd så är väl det huvudsaken, eller?

Tror gnällkärrningen ska ta och gå och slinga håret, eller stoppa huvudet i toan kanske...:P

Over and out... Please Make it Stop


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0