Påsken kom och gick...

Jaha då var det sista dagen på påsken då för iår... påsken har för övrigt varit rätt så bra. Det har flängts mellan föräldrar och "svärföräldrar", ätit en massa onyttig mat och GODIS! Dock blir det ju ett slut med det förhoppningsvis snart så... men det är inte lätt att låta bli inte. Det är ju såå gott! Och nej jag har knappt någon självbehärskning när det kommer til karra... Sen har jag ju då gosat med de sötaste kattungarna i hela världen, tror dock att jag har bestämt mig för vilka två som ska bli mina. Ringde hyresvärden för några dagar sedan och frågade om det var okej och det var det, självklart kommer jag att försöka hålla koll på dem och blir det allt för jobbigt och en massa förstörelse så får jag försöka lösa det då... man måste ju få prova iaf. Men sen finns det 5 kattungar kvar efter jag tagit mina och få de inget hem så kommer de att flytta till katthimlen och det vill int jag!! Så kan nån tänka sig vilja ha en katt så hör av er! De är jättefina och kommer från jättegosiga föräldrar! :)

Igår var det iaf toppenväder där vi var så vi bestämde oss för att dra med brorsan och fara ut och grilla i den underbara vår- naturen. Det var riktigt mysigt där vid vindskyddet och ån. Dock hade L köpt den fruktansvärda ketchup-flaskan som är hemsk att använda. Fattar inte hur de kan tycka att den flaskan är "smart"... helt idiotisk enligt min mening... Hursomhelst så var det skönt att vara ute... tycker oftast det när jag väl kommer ut. Sen känns det faktiskt som att det är vår i luften trots att det mestadels är grått om dagarna :) så kom våren, jag väntar med spänning och iver...

Kommande vecka trodde jag skulle bli skön tills en viss kusin ringde idag och tog mig ur den fantasin... ibland blir jag såå arg på lärarna som tror att vi är nå superhjärnor som kan arbeta i superfart... på onsdag är det sista inlämningsdagen för utredningen (fine, vi är klara och den är redan inlämnad) sen på fredag så har vi litteraturseminarium, tills det ska bli läsa en massa artiklar och ha huvudansvar för 3, vilket medför grupparbete på torsdag. Sen på måndag redan är det ett nytt seminarium som man måste jobba till, och när ska man hinna det är det tänkt? Jo fredageftermiddag och om inte det räcker helgen... sååå roligt! Dessutom har vi ingen tid att förbereda oss inför tisdag då kusinen o jag ska upp till Umeå och ha caset, samtal med tonåring och förälder eftersom vi är i olika seminariegrupper vilket gör att vi går om varandra hela tiden... Ja det är toppenkul att vara student ibland...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0