Årets sista dag...

Så har vi kommit hit ännu en gång, till årets sista dag. Imorrn börjar ett nytt år och år 2010 kan läggas till handlingarna... Väl placerat i arkivet så att vi ändå lätt kan minnas tillbaka på de händelser som lagt sig varmt om hjärtt, de saker som påverkat oss positivt och de stunder som givit oss lycka. När jag själv tittar tillbaka på året som gått så det första jag tänker är "Shit va tusan hände det här året egentligen?" För mig har året gått väldigt fort och förra januari trodde jag att det skulle ta en evighet att komma till där jag är idag.

Det jag minns av våren var att den var bra, både skolmässigt och privat. Familjen utökades med två små krulltottar som tyvärr nu bara är en. Men ack så han har vunnit mitt hjärta, har inte sett honom på snart tre veckor nu och saknar hans spinnande och trampande... Annars så flöt våren på bra och man längtade efter SOMMAREN! som tillslut kom och en rolig dag och kväll som jag minns var avslutningsdagen med klassen, har för mig att jag tyckte den var riktigt rolig, även om min grupp inte vann i kubb eller att underhållningen på Liquid inte alls föll i smaken så ja... det var ändå skoj, kansk berodde det på att man inte skulle träffa klassen igen på länge, vissa har man ju inte träffat på över 7 månader nu och om några veckor ska vi blandas med 100 andra elever, det känns väl sådär kan jag väl säga...

Sommaren var toppen, började ett nytt jobb och tack och lov för det! Trivdes jättebra där och förhoppningsvis vill de ha tillbaka mig igen. Är glad att jag la äldrevården bakom mig eftersom det faktiskt inte är JAG ett dugg, även om det ger en bra erfarenhet osv. så är det inget jag vill hålla på med i framtiden. Annars spenderades sommaren mycket med att fiska, fick jag mycket napp? Nä verkligen inte... men det är som kul ändå, jag finner att sitta där och bara vara ger ett inre lugn och man har allt tid i världen till att njuta av den vackra naturen.

Hösten/vintern, ja det är väl trots min ångest innan de bästa månaderna på detta år... veckorna har bara sprungit iväg och praktiken har varit toppen än fast den inte låg i den stad jag ville så har det faktiskt funkat riktigt, riktigt bra. Hade aldrig trott att jag skulle trivas så grymt mycket och träffa så varma och goa personer att arbeta med. Har fått en större inblick i mig själv och hur jag en dag vill vara som socionom. Jag har upptäckt mina fel och brister men även mina styrkor och jag har fått så bra stöttning av de flesta att hösten har gått som en dans. Sedan har vi ju dec, en omvälvande månad med allt som skett... jag är överlycklig för att jag mår bra och jag ser med glädje fram emot kommande år :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0