Att bjästa...

Dagarna går himla fort, men det börjar klia i mina fingrar att göra nåt... imorrn får jag iaf träffa Lisafisa och det ska bli roligt även om största delen av tiden kommer att spenderas till att göra skolarbete. Den här f*rbannade eximinationsuppgiften som ska vara klar om nån vecka... en himla tur att jag börjat med den så att jag inte har allt kvar, det skulle kännas tungt. Det är synd bara att jag inte fått tag på alla böcker som man ska använda sig av... men det får gå på nåt vis ändå, det är ju inte som om jag hade hunnit läsa dem alla ändå *gloria* hehe... det är nog jag tagit mig igenom två och knappt det för jag fattar ärligt inte hur jag ska få in böckerna i min praktikverksamhet och de frågor jag har att besvara, visst vissa frågor men långt ifrån alla.

Gruvar mig inför att börja skolan igen, det gör jag varenda termin men denna är nog värst med tanke på att vi ska börja uppe i Umeå och hur det kommer att klaffa som med att pendla... men jag har liksom inget annat val eftersom jag inte tänker flytta upp för ett år och dessutom så är det 3 månaders uppsägningstid också så har inte råd. Även om jag letar efter en annan bättre lägenhet så vill jag nog ändå hålla mig hemma här kring Övik.

Såg nåt så fånigt som att Bjästa har blivit ett nytt ord, "Att bjästa" - att ta en gärningsmans parti och bla. bla. bla. så jävla töntigt, att de aldrig kan lägga ner någon gång. Det om nåt är väl att kränka alla som bor och kommer ifrån Bjästa som inte hade ett skit med saken att göra eller? Ja inte vet jag men nån måtta tycker jag det får vara... även om jag inte är särskilt stolt över att komma från Bjästa och tycker att det är en håla i vanliga fall så tycker jag det är lite att gå över gränsen att Bjästa ska få ta all skit för det som händer världen över dagligen, det var bara i Bjästa det råkade uppmärksammas! Nä tänk om folk skulle ta och städa upp på sin egen bakgård och ta en titt på vad som försiggår hos grannen så kanske vi skulle inse att det är många människor som behöver hjälp.

"Ingen är så blind som den som inte vill se..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0