Första magkänslan...

Så har ännu en ny vecka tagit sin början, ganska skön start eftersom jag är ledig från praktiken idag då jag jobbat helgen där... helgen har varit väldigt lugn måste jag säga. Igår gjorde en mycket trevligt besök till K och M, det var skönt att få träffa nåt annat folk än bara de som jag bor med... jag har inte hunnit träffa några kompisar alls under denna praktikperiod nästan, man har liksom inte mer än hunnit hem till Övik, träffat killen, sovit och sedan farit hit igen och när man väl är hemma några dagar så är det alltid saker som måste göras, sånt som tar TID... men visst min faster och hennes karl är absolut inge fel på att umgås med när jag är här men det var skönt att få träffa några andra, dessutom att få träffa dem utanför arbetet och möta deras "privata" jag eftersom man håller på sig när man är på jobbet, man pratar på ett annat sätt där. Så som sagt det var roligt... dessutom fick man veta mycket matnyttiga grejor...

Det är lustigt hur ibland första känslan man får nära man möter en person faktiskt visar sig stämma ganska så bra... det är tråkigt bara när den känslan inte är positiv. Oftast brukar jag vara ganska så bra på att bedömma personer som jag träffar och har runt mig, jag behöver ingen lång stund på mig. Det är de små detaljerna som jag lägger märke till, undra om man fått denna "gåva" för att man tidigare varit så blåögd och inte är det längre? Visst jag kan fortfarande bli spelad men jag har känsligare spröt nu för tiden än förut, jag känner av en energitjuv på flera mils avstånd ibland. Så det är roligt när man faktiskt har rätt om personer och att det är en POSITIV känsla man får, att det liksom klickar mellan varandra på flera plan.

Börjar smått gruva mig inför kommande saker, både det ena och det andra... känns inge roligt att börja i Umeå till våren... och PENDLA, åt andra hållet iställer för söder ut blir det norr ut. Vinter är det dessutom... men men jag får ta en dag i taget, tänker bara fokusera nu på kommande grej så får jag ta itu med det där senare...


Kommentarer
Postat av: Annica Lindqvist

Hej Hej!



Håller med dig att man inte hinner med riktigt nu under praktiken. Är det såhär det kommer bli när man "blir stor" och måste jobba? Man fungerar som en robot nu för tiden. Upp samma tid varje morgon, frukost, praktik, hem, träna, äta middag, sova. Och sedan var karusellen igång!



Ska bli kul att träffas till VT igen!

2010-12-06 @ 21:55:58
URL: http://annicalindqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0