I vårt vackra vita vintervärld...

Igår så blev julgranen klädd av den mest underbara designern som finns när det kommer till julgranar, nämligen moi :) Det är något som jag älskar att göra när det börjar lida mot jul, det liksom blir ingen riktigt julstämning innan granen är klädd med alla fina ljus och kulor osv. många tycker att det är tidigt att klä granen flera dagar innan julafton men why not? Man får ju njuta av den längre, gillar man julen så gör man. Även om det blir en lite annorlunda jul iår med tanke på allt så ska jag då banne mig njuta av julgranen och den myskänsla som den ger. Nu har jag varit så nervös och uppe i det blå gällande förra veckan att nu är det skönt att kunna pusta ut lite och jag uppskattar verkligen att få fira jul i år, att få umgås med familjen och bara ha det bra.

Jag tycker synd om dem som aldrig som barn fått uppleva bra jular eller dem som faktiskt inte har någon att fira jul med. Alla vuxna borde se till att deras barn får en så bra jul som möjligt men vi alla vet att så inte är fallet för många familjer tack vare olika orsaker. Julen ska inte t.ex. vara alkholen eller bråkens högtid, det ska vara barnens, hoppet och fridens. En tid till att uppskatta det vi har omrking oss, våra nära och kära... och till de som inte har någon att fira jul med tycker jag att vi som har det ska skänka en extra tanke till. Det är många som sitter ensamma, både unga som gamla... det är sorgligt att se hur många gamla det är som sitter ensamma på service och sjukhem och som aldrig har någon som kommer och hälsar på, ingen förstår hur bra ett besök påverkar en gammal, särskilt vid juletider... det sista som överger en människa sägs vara hoppet, men i dessa gamlas ögon kan man se hoppet försvinna bit för bit och tillslut är deras ögon så gott som själlösa. Det behövs så lite för att glädja en människa, bara ett leende och hej kan göra en människas hela dag.

Så jag bjuder gärna mina läsare på ett stort leende och ett mycket glatt hej idag och jag hoppas att ni kommer att få några underbara och mysiga dagar framöver!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0