Det viktiga i livet...

Har inte skrivit mycket här på senaste tiden men nu skulle jag bara vilja vräka ur mig allt som jag går och bär på inombords, även om jag inte kan skriva allt här och detta blir ännu ett kryptiskt inlägg så så får det vara så... huvudsaken jag fattar ;) Det har hänt så mycket senaste tiden att jag inte riktigt vet vart jag ska börja ens. Hela hösten har gått så fort och snart är jag framme vid målet, ännu en avklarad termin och ännu ett steg närmare examen... det känns både underbart och lite sorgligt eftersom jag verkligen haft en bra höst, har inte kunnat ha en bättre praktik. Har haft turen att få lärt känna så många underbara personer och vissa kommer verkligen att finnas kvar i mitt hjärta nu när praktiken börjar att gå mot sin ände.

Snart är mitt gamla liv slut och det nya börjar och det får en att börja tänka på vad som verkligen är viktigt i livet. Det jag kommer fram till är familj, vänskap och störst av allt... kärlek. Det är synd bara att vi svenskar har så himla svårt att visa varandra kärlek, varför är det så svårt att berätta för varandra vad vi känner? Vare sig det är kompisar, pojk/flickvänner, mamma och pappa eller personer i din närhet. Jag vet då att jag har svårt att göra det... men vad är man rädd för egentligen? Borde inte personer i vår närhet få veta om dom är omtyckta? Det vill då jag veta, sånt gör ju en glad och varm inombords. Nä vi går oftast runt som små gråmusar och håller inne med saker tills det är försent och då går man runt med tanken "Jag borde ha tagit chansen när jag hade den...". Men självklart kan det här med vänskap och kärlek vara invecklat, VÄLDIGT invecklat...  

Men annars så går dagarna, veckorna och månaderna... väldigt fort dessutom och för några månader kändes det som att det vara sååå lång tid tills nu, men nu är vi här! Det har gått nästan ett år och det har gått skitfort. Men det känns otroligt bra och spännande inför de nya tiderna som kommer... äntligen, äntligen efter alla dessa år tror jag på att någonting bra kommer att hända mig och att jag för en gångs skull kommer att kunna se på mig själv med nya ögon och med en ökad kärlek till mig själv.

Kommentarer
Postat av: Emma

Nämen hej!! Inte visste jag att du har en blogg. Varför har du inte berättat det? =) Du kan räkna med att du får en ny läsare från och med nu. =) Kram!

2010-12-03 @ 13:37:37
URL: http://eko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0