Operation städning...

Hur skönt är det inte att vara ledig två dagar? Långhelg med andra ord :) Utmaningen startade igår, att städa och byta gardiner osv här i lägenheten. Gick hyffsat faktiskt, köket är städat, vardagrummet och garderoben är klar. Nu fattas det bara lite dammsugning, moppning och byte av gardiner. Har köpt jättesnygga panelgardiner som är vita med gröna blommer på med gråa och svarta blad på. Tror det kommer att bli bra i vardagsrummet...

Är less på snö nu... det snöar jämt! känns det som iaf... fatta hur länge det kommer att ta innan all denna snö har töat bort. Men men det är bara till att gilla läget och göra det bästa av situationen, ljust och fint blir det ju iaf ;)

Och då var det dags för melodifestivalen i helgen också, och i Övik dessutom :) Ska inte dit och titta utan ska bänka mig framför tvn. Det är säkert jätteroligt å vara där men har fått för mig att man både ser och hör bättre när man tittar på tvn :P Om det nu är för att övertala mig själv om att jag inte missar nåt för att jag inte har några biljetter, idats att fixa några osv. för ska man ha nånting gjort måste man ju göra det själv. Det är ju aldrig nån annan som kan komma med några ideér... på den fronten är det trögt, väääldigt trögt. Sen spelar det ju ingen roll vad man bestämmer heller för det dyker alltid upp något som ändrar planerna... ska iaf gå på stan imorrn än om det blir själv då, men har planerat det länge eftersom brorsan är på torget och bygger snötåg :) Måste ju gå och kolla om det finns nån konstnär i honom ;)

Nä ska man ta sig i kragen kanske och sätta igång med dagsverket... lite Maroon 5 och en gnutta energi det blir bra det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0