Snow, snow, snow...

Idag är en sådan där allmänt upp och ner dag... efter snökaoset igår har de iaf lyckats att få undan det mesta efter vägen och det är jag glad över, igår var det h*lvete att köra bil. Mamma sa åt mig "ta bussen idag" men lyssnade jag? näe... halvvägs in till skolan inser jag att bussen nog hade varit ett bra alternativ, men försent för det så det var bara att köra på och hoppas på det bästa. Tog mig dit och hem helskinnad men det var inte roligt alltså, man såg ingen skillnad på varken väg, dike eller trottoar. Det sägs att det ska komma mer snö på söndag.....

Idag skulle min mormor ha blivit 85 år gammal om hon levt... tänker på henne ibland och saknar henne grymt mycket. Saknaden har varit påtaglig nu när man tittat på gamla videofilmer från då jag och brorsan var mindre... och faktum kvarstår att jag saknar henne mkt mer än vad jag saknar pappa när jag ser dem på filmerna. Hon fanns alltid där, ställde alltid upp och lyssnade och ville alltid få en på bra humör. Saknar hennes lukt, saknar hennes kramar och jag saknar hennes kåldolmar...

Men annars är det väl okej med mig antar jag, dagarna går iaf... och huvudet är uppåt och fötterna neråt och det är ju huvudsaken ;) Det är bara jobbigt när tankarna moler i huvudet och man inte får nån rätsida på det hela på vad som är rätt att göra och inte...vissa tankar kan driva en till smått vansinne ibland. Men det ger sig nog med tiden vad som är bäst...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0