Samverkansdag i Umeå

Ja och det var ju faktiskt inte så svårt som jag trott... att hitta till Umeå Universitet alltså, med mkt pirr i magen och ett glatt gäng i bilen så bar det av och vi var framme i alldeles lagom tid. Hatar att köra till ställe den jag aldrig varit, självklart har jag varit i Umeå förra men aldrig på den sidan av staden. Jag hittar till parkeringen nere i hamnen, centrum, köpcentrumet ute på ersboda och Noliamässan, Thats it. Så nu kan jag lägga till Umeå Universitet också då, även om jag kommer vara en aning förvirrad nästa gång också skulle jag tro. Tacka vet jag kartor och vägbeskrivningar ;)

Det har iaf varit en mkt intressant dag, även om "föreläsningarna" på förmiddag kunde ha varit lite bättre, men mot slutet så tog det sig ändå ganska så bra när en polis från ungdomsgruppen och en socionom som jobbar på Ingången i Umeå pratade, de pratade så att man tyckte att det var intressant åtminstone. Skulle inte alls ha nåt emot att jobba på Ingången där de tar emot familjer och ungdomar osv.  "innan" det eventuellt blir en utredning på socialen. Det behöver ibland aldrig gå så långt utan de kan få hjälp där... låter som en mkt bra verksamhet i mina öron iaf. Ja det där med ungdomsgruppen lät ju skitintressant också men Polis... nja det får jag nog ta och lägga på hyllan. Huvudet är på skaft men skulle aldrig ta mig på 12 min 2 km eller vad det är, snarare 30 :P

Sen på eftermiddagen satt vi ju då i seminariegrupper tillsammans med polisstudenterna, det var 5 av oss från Övik och 3 av polisstudenterna. Och ja, eftermiddagen var ju helt klart bäst. Det dök upp många intressanta diskussioner om ditt och datt, mkt utanför instruktionerna på papperet. Bland annat så dök frågan upp om varför polisen inte sköt på helikopterrånarna... jag hoppas du har fått ditt svar Fadime;) Nämen de var jättretrevliga alla 3 och man kände verkligen att man fick någonting utav det hela. Dock har vägen aldrig varit så lång hem någon gång, arslet gjorde ont och ryggen värkte... och där sitter man med 4 sovande små duvor i bilen och försöker tänka roliga tankar och sjunga med i musiken på radion för att inte somna. Det var länge, länge sedan jag var tvungen att kliva upp klockan 5.40 någon gång...

Så nu har jag nyss klivit upp från en power nap på ungefär en timme :P Sååå skönt...

Kommentarer
Postat av: Micke

Vi hade mysigt i bilen =) Fadime somnade först medans du sjöng =) Alice var förövrigt en av de vackraste filmerna jag sett!

2010-03-06 @ 11:02:37
URL: http://shyam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0