De vuxna borde skämmas!

Det som jag tidigare har bloggat om nån eller några gånger för nästan ett år sedan har nu blivit uppdagat i media och det är stor turbulens om det, tror ingen har missat det. Jag är så pass reko att jag erkänner när jag har fel, jag är medveten om att jag trodde mer på killen än tjejen då... det var det nog många som gjorde men som under tiden gått fått det mer uppdagat för sig att det som sagts faktiskt har hänt. Det är synd om tjejerna, ingen fötjänar alla dessa glåpord och skit som de har fått efter sig... särskilt av de som inte ens vet vilka de är. Hur vuxna människor har vänt barn ryggen är fruktansvärt. Bjästaskolan är skit, har alltid varit och kommer alltid att vara. Kyrkan anses ha handlat fel, det gör inte jag eftersom kyrkan ska vara en plats som ALLA kan komma till, vem du än är och vad du än har gjort ska inte spela någon roll i Guds hus. Och prästen är den finaste människa och präst du kan tänka dig. Du som inte haft något med honom att göra kan inte förstå hur underbar han är. Visst det han sa var klumpigt, men han är inte mer än människa med rätt att fela och han har faktiskt bett om ursäkt för det som sas.

Det människor verka glömma är det handlar om 3 BARN och inte bara 2. Pojken har erkänt och han sitter av sitt straff just nu, blivit misshandlad på anstalten och mkt mer. När han kommer ut så har han sonat sitt brott och är i lagens ögon fri. Dessutom så ska alla veta att han inte uppmanat eller deltagit i någon smutskastning mot dessa tjejer, det har andra kommit på helt själv.

Vad som hände, när och hur det kommer vi andra aldrig riktigt att få veta, det vet endast 3 personer; pojken och de två flickorna. De vet vad som sas, vad som hände och vem som talar sanning. Vi andra kan bara tro! Bevis hit, och bevis dit. Berättelser från öra till öra osv... Men en sak är säkert, de vuxna (undra när jag ska anse mig som vuxen...) måste ta mer ansvar för sina barn och vad de gör. Erkänna när deras barn gjort fel OCH uppfostra dem till vad som är rätt och fel att göra mot en annan människa, så väl som våldtäkt som e-mobbning. Det är enkelt att sitta bakom en skärm och leka åklagare, det är en annan sak för den som ska läsa det hela. Vare sig det tjejerna säger är sant eller inte så förtjänar ingen att höra att de borde brännas på bål m.m m.m. absolut ingen! återigen det är barn vi pratar om! Barn är grymma mot barn, det är ingen nyhet... men att de vuxna spelar samma sunkiga spel det trodde jag inte... men det är ju inte förvånansvärt för nånstans har ju barnen fått det ifrån...

Nä så det är en jävla härva, jag önskar bara att tjejerna får må bra i framtiden och lyckas gå vidare från det här, förhoppningsvis att de väljer att bli starkare av det som hänt, även om det är jobbigt just nu, fruktansvärt jobbigt... Men jag önskar även pojken välgång, i mina ögon har han sonat sitt brott den dagen han kommer ut och förhoppningsvis fått hjälp till att aldrig göra om detta. 15 och 16 år gamla de tre...  de har ALLA världen för sina fötter. Ibland hamnar man på villovägar och fel vägar men det är aldrig för sent att hitta den rätta.

Nu kommer jag ju säkert få en massa kommentarer om det här, kan tänka mig vissas tankar redan... men kom ihåg att alla får tro vad de vill. Detta är åsikter, säg dina men respektera mina! 

Och kom ihåg tjejer där ute, ett NEJ är ALLTID ett NEJ! Det är DIN kropp och INGEN annans!

Kommentarer
Postat av: Emilie

Det är bra att du erkänner att du haft fel. Då lär du dig att inte döma nästa gång du inte har alla fakta. Men det som förvånar mig är att du nu dömer ut dom som smutskastat flickan när du själv skrev ut irrelevanta och privata saker om henne som att hon skickat sex-sms till killar. Du hade "god lust" att skriva ut hennes namn, men gjorde inte det. Men ändå visste många precis vem hon är, så för mig är det inte särskilt förmildrande att utelämna namnet.



Som sagt. Du erkänner att du haft fel vilket är bra. Men det känns så falskt att du ska döma ut dom som smutskastade henne när du själv var farlig nära att göra det själv. Du borde ha full förstålse för hur det blev som det blev. Jag menar inte att du skulle vara kapabel att skriva/säga det andra skrev, men det känns ändå som om du var i närheten av det spåret.

2010-03-26 @ 23:05:18
URL: http://emilies.se
Postat av: Emilie

Du dömer alltså ut dig själv och alla andra som inte hade bra omdöme? Då får du ursäkta, men inlägget du skrev kan nog inte tolkas på det sättet. Du sätter en gräns mellan dom och dig, men det kanske inte var medvetet. Det ändrar ju saken en aning.



Du hade ingen aning om att hon fått utså mycket. Kunde du inte misstänka det? Nu spekulerar jag bara, men eftersom tjejen är 8 år yngre än dig så vill jag anta att det inte är någon nära vän. Därför borde du väl förstå att det går en del rykten om henne om du får veta vem hon skrivit sms till och att detta skulle anspela på sex med nästan citat som ”knulla mig”. Eller det kanske var något hon berättade för dig i förtroende? I så fall så kan du bortse från den funderingen.



Jag säger inte att du är falsk. Jag säger att det är falskt att döma ut folk som gjort vad man själv gjorde i samma situation. Sen har jag tydligen missförstått dig då du säger att du dömde ut dig själv också.



Sen verkar du ha missförstått vad det är bloggande går ut på och varför det finns en kommentarsfunktion. Man ska skriva sina åsikter och sen ska folk kunna kommentera och eventuellt diskutera. Jag förstår inte varför du är så emot andra åsikter och ”risken” för diskussioner.



Kom sen inte och säg att du inte orkar slösa energi på att berätta dina åsikter om mig och det jag skriver när du skrivit en väldigt lång kommentar redan. Det handlar om att du inte vågar eller att du egentligen inte har något att komma med. Sen kan du egentligen inte ha några åsikter om mig för du känner mig inte. Om du nu skulle ändra dig och våga så blir jag inte jätteförvånad. Det här är ju ungefär som ett mail..

2010-03-27 @ 21:14:42
URL: http://emilies.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0