Ut i skog skall vi gå...

Ja några hjorton blev det då inte i skogen i måndags... eller jo 5 stycken blev det! efter några timmars letande... sen gav vi upp och for mot stället där vi alltid plockar blåbär, till vår besvikelse så ser vi att de har skövlat hela det stället och det ligger ris över nästan hela stället... det var verkligen sorgligt, för finare bårställe finns inte... men fika blev det där iaf vid sjön och vindskyddet och sedan gav vi oss på ett sista försök efter en väg längre bort. Och tur var det!! motsträvigt följde jag efter och tänkte att det var inte lönt men gissa om det fanns blåbär där! Det dumma var att vi inte hade så stora hinkar med oss eftersom tanken med dagen var att plocka hjorton, men vi plockade på och när allt var fullt var vi tvungna att ge oss, dock med lite ångest eftersom det fanna såå mkt bär kvar. Men men de får vi ta en annan dag, kvällen spenderades med att rensa blåbär till min och Ls stora lycka, var riktigt less på slutet... men en 3 kg blåbär blev det, inte så dåligt :) Så nu blir det mer blåbärspaj framöver ;)

Idag är det jobb som gäller, enda passet denna vecka... ska dock veckohandla imorrn på jobbet och det är inget jag ser fram emot, fattar inte varför jag gruvar mig så mycket för det... vad kan gå fel liksom?? :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0