I carry your heart with me...

Har varit dåligt med bloggande på senaste tiden... har varken haft ork eller lust... mycket energi har gått åt till jobbet senaste veckan men nu är det ett litet lufthål så får väl ta mig lite tid nu då och blogga :P Mycket har ändå hänt men just nu kommer jag knappt på något utav det... vissa dagar upp och ner osv. såsom livet är, ena dagen glad andra ledsen... men men nu känns det ändå bättre. Ser fram emot nästa helg då det är Noliamässan uppe i Umeå... sånt gillar jag :)

Nä denna kommande vecka måste jag ta mig i kragen gällande motionen, har slappat lite nu senaste dagarna... visserligen har man varit ute på jobbet men det kan nog inte jämställas med en riktigt motionsrunda ;) Veckan börjar iaf med att det blir ett skogsbesök idag med Johanna för att leta skogens guld, hjortron vill säga... förhoppningsvis hittar vi nåt efter hennes "tips" som ska vara såå bra :P Jag är tveksam... riktigt tveksam... men om inte annat får man ju komma ut i naturen, andas lite frisk luft, surra och fika lite :)

Skickade denna dikt till ett par som gifte sig i helgen... tycker denna dikt är så vacker, det krävs lite eftertanke när man läser den men för mig så står den för en underbar kärlek, en ofantligen kärlek till livet och till den man älskar... Man bär alltid sin älskades hjärta med sig vart man än går. Och är det så att vissa hjärtan bara är på lån en kortare stund så finns det alltid fragment kvar efter att du lämnat tillbaka det, frivilligt eller ofrivilligt... och dessa fragment finns för alltid kvar, vart du än går och vad du än gör för att påminna om livets viktigaste mening, att älska.

"I carry your heart with me (I carry it in
my heart) I am never without it (anywhere
I go you go, my dear; and whatever is done
by only me is your doing, my darling)

I fear
no fate (for you are my fate, my sweet) I want
no world (for beautiful you are my world, my true)
and it's you are whatever a moon has always meant
and whatever a sun will always sing is you

Here is the deepest secret nobody knows
(here is the root of the root and the bud of the bud
and the sky of the sky of a tree called life; which grows
higher than soul can hope or mind can hide)
and this is the wonder that's keeping the stars apart

I carry your heart (I carry it in my heart)..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0