Parkeringsautomater!

Gick tåget som det skulle idag? Ja dit gick det finfint, hem... ja vi fick sätta oss på en buss såklart. Men ska eg inte gnälla, bussar är ganska hyffsat sköna dom också bara att de tar längre tid. Sedan slapp vi betala både dit och hem för dit så hade hennes mojäng man köper med gått sönder så då fick vi åka gratis. Och som alla vet, blir det buss så får man åka den gratis också ;) Så nu är ju frågan vad man ska göra med 200 spänn som är över och imorrn är det "löning"... hälften får nog gå till spargrisen tror jag. Den som spar han har ;) Gick iaf hem från tåget idag, så motionen för dagen är gjord... mätade en dag med bilen hur långt det är och det är faktiskt 1,9 km så det är ändå en hyffsat lagom bit. Längtar till våren då det blir bar backe...

Men nåt jag blir förbannad på är att jag såg imorse att Öviks Parkering satt upp automater på parkeringarna vid tåget. 6 kr timmen ska de ha!! Övik är så jävla snål då det kommer till parkering, andra städer har fri parkering men inte Övik inte, nä de ska mjölka oss på det lilla vi har. Det roliga var att det inte ens fanns alternativ som dygnsparkering eller nåt som brukar vara lite billigare när man ska stå länge, inte vad jag såg iaf... så med andra ord för den som pendlar till Umeå varenda dag och har bilen där måste betala nästan 300 kr i veckan för att stå där. Hutlöst säger jag bara... Nä det är bara att lära sig att i Övik får man då fan ingenting gratis...

Imorrn är det fredag igen, en vecka har gått...suck.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0