Valen i våra liv...

Vet egentligen inte vad jag ska skriva här idag om jag ska vara ärlig... det har varit en dryg söndag som gått otroligt segt och humöret är inte på topp. Glad, sur, arg, ledsen U name it... just nu är allt bara som en enda stor cirkus känns det som och jag vet inte ens vad jag ska sätta för ord på det hela. Allt jag kan säga är att livet inte är lätt, har aldrig varit och kommer aldrig att vara. Det suger men är något som man bara måste bita i och acceptera, även om det är svårt... otroligt svårt. Önskar att man hade en karta över valen i ens liv, och även ett facit så att man kunde se vilka som är rätt. Det vet man ju inte förens efteråt och då kanske det är försent att kunna välja om... Alla strävar vi efter lycka här i livet, men vad är lycka egentligen?? Lycka för dig är nog inte detsamma som för mig... kan man missta lycka för något annat och sedan sumpa bort den lyckan man hade?

Vägskälen i våra liv kommer och går och vi väljer väg vart eftersom vår steg för oss framåt i livet... Ska jag ta vänster, höger eller fortsätta rakt fram? Det är den stora frågan... hur vet jag vilket val som är rätt??

Kommentarer
Postat av: finnen

jag har lärt mig att lyssna på mitt hjärta... då är man sällan olycklig. det är inte mer komplicerat än så, det blir vad man gör det till. varför krångla till det? gäller å lita på sig själv å då hittar du svaret.

2011-02-22 @ 16:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0