Som på räls...

Så nu har den näst sista terminen dragit igång med buller och bång... även om de första förläsningarna  varit lite tvivelaktiga eftersom de nästan går igenom samma saker som vi redan lärt oss en gång. Trots detta var den lilla damen vi hade idag i forskningsetik väldigt gullig att höra på :) Och tåget? Ja det gick som på räls idag (nytt begrepp påhittat av Therese i klassen) Det var endast försenat med 5-10 min vilket var väldigt bra. Igår imorse gick det sämre för dem som åkte upp... de var rejält sena. En annan med gäng  tog ju bilen första dagen vilket var skönt men det var jobbigt att köra hem i mörkret, man var rätt slut i huvudet när man kom hem. Gick och la mig vid 9 och trodde att jag skulle få somna så skönt men icke... katten som annars lägger sig när vi gör det, han fick för sig att leka i fönstret med persiennerna. Sen halv tio när jag precis fallit i sömn ringer mamma "Har ni gått och lagt er?" -Jaa så gott som "Ja jag nästan förstod det" ;)

Så nu är det bara att köra järnet med skolarbetet igen... den förbaskade C-uppsatsen väntar efter denna kurs. Men men blir nog bra, har en sådan bra skrivpartner... är så glad över att vi både fick välja arbetsgrupper själv denna kurs och även medförfattare till nästa.

Imorrn blir det provtagning på VC... och sedan lite plugg i bibblan, tacka vet jag Övik och dess universitetsbibliotek... litet och mysigt och lätt att hitta böcker ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0