Buss, Buss, Buss...

Dagen har till största del spenderats på en buss... en ersättningsbuss för det tåg som tog ledigt idag för att befinna sig nere i Gävle för att bli ompysslad...suck. Kändes det inte tillräckligt motigt i morse ändå när jag klev upp frusen och trött så blev det ännu värre när Lisa ringde och sa att tåget var inställt idag. Men ändå masade vi oss iväg och det gick ändå hyffsat bra att åka buss upp, sköna säten. Sen borde jag ha lärt mig vid detta lag att jag fattar nada av denna lärares föreläsningar, vilket så även var fallet idag. Precis när man tycker att man ändå hänger med ganska så bra så tappar han mig TOTALT i sitt snack... det är bara att konstatera att vetenskapsteori inte är nånting för mig överhuvudtaget. Men visst jag somnade inte som vissa gjorde iaf ;) Och tyvärr så när man sitter på att sådan där föreläsning så får hjärnan för sig att plantera en tanke i huvudet som oftast vinner... att åka hem tidigt och det var precis vad vi gjorde. Bra eller dåligt, ja det är ju bara jag som tar skada av det isåfall så... alla lägger vi ju upp pluggandet olika, så länge man gör det man ska göra och är delaktig i grupparbeten. Sen att jag inte är den flitigaste myran i stacken det kan jag inte sticka under stol med men varför slita ut sig helt i onödan för samma slutresultat? Jag struntar i om jag har G eller VG... jag vet att jag blir lika bra socionom ändå, än vilket betyg jag har. Visst får jag VG så tycker jag det är skitskoj och blir jätteglad men det är ingenting jag strävar efter. Att ha för stor press på sig själv i det yrke vi ska jobba med tror inte jag är någon lyckad kombination, då kommer man att bränna ut sig ganska så fort för man kan inte kontrollera andra människor, man kommer att möta på besvikelser och motgångar och då måste man kunna distansera sig på ett bra sätt och ha den självinsikten att inte ta det personligt.

Jo väl tillbaka till dagen, när vi klev av bussen i Övik så kommer en tjej på SR fram och vill ställa frågor, hon var så härlig att prata med så jag ställde upp... tur jag inte vet när det ska sändas för jag vill verkligen inte höra mig själv, det lät säkert skitfånigt, kommer inte ihåg vad jag sa eg, snubblade säkert på en massa ord. Iaf var det om det här med ersättningsbussar och vad jag tyckte om det osv :P Nästa gång ska jag inte ifrågasätta varför vi ska skynda oss och gå därifrån Lisa ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0