Pärsättning (eller påsättning enligt Therese)

Helgen har trots lördagens blåsväder varit mycket skön, det gjordes inte så mycket på lördagen egentligen... vi var ute på en runda runt Hörnsjön trots att det knakade väldigt bra i vissa träd. Det är lite läskigt att gå i skogen när det blåser, man känner sig ganska så utsatt och liten. Lyckligtvis så var det ju inga träd som föll på oss, träd måste verkligen ha en otrolig konstruktion som klarar såå mycket vindstyrka innan de ger vika! De liksom bara svajar med och ser ut att trivas ganska så bra ;)

Söndagen den spenderades i Skorped där det var dags för pärsättning (eller påsättning enligt Therese) Det gick himla bra, det var länge sedan jag höll på med potatis... tror det var då jag var runt 8-9 år sist. Kanske har inte det funnits nåt intresse då potatis inte är min favorit mat, men tro det eller ej så har jag börjat uppskatta pärer mer nu än förut, det går och göra så mycket gott med dem istället för att enbart koka dem. Som att göra egen klyftpotatis med morötter i ugnen, me like :D Sen så blev det också en hel del vedklyvning... hursomhelst så var vi ute mestadels hela dagen och det kändes verkligen att solen tog igår för trots att jag smörjde in mig så blev det rött på sina ställen, det har dock lagt sig lite idag och man kan ana en liten ljusbrun ton nånstans... benen de tror jag omöjliga att få bruna, det lyser lika vita fortfarande...suck.

Idag blir det en städdag för här ser ut som en svinstia kan jag meddela, hoppas bara på att den andra ska kliva upp nån gång för han var vaken klockan 7 och satte sig vid datorn, det uppskattas mycket av den som försöker ha sovmorgon... en massa knappade på datorn och en katt som lever rövare... då vaknar man verkligen på rätt sida ;) Nä så nu är det jag som sitter vid datorn men klockan är nu halv elva så det tycker jag är okej, detsamma gäller radion som jag satte igång :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0