Torsdag

Gud så denna vecka bara springer iväg! Fattar inte vart dagarna tar vägen... det är torsdag redan och ikväll är det dags för första jobbpasset, dock är det bara jouren jag har, med andra ord går jag dit och lägger mig, kliver upp och går hem igen. Börjar dock 14 igen imorrn så det blir några få timmarns ledighet. Känns konsigt ändå med tanke på att jag inte varit där på ett helt år, man känner sig lite ringrostig... men men jag kommer nog in i det fort igen bara jag kommer dit och får kolla igenom lite papper osv. Det är ju tur att det är sådant härligt gäng jag har att göra med :) Men jag gissar på att ikväll kommer jag att vara så trött som jag annars aldrig är, bara för att jag VET att jag ska vara vaken och på jobbet halv elva :P Var på deligering igår, IGEN för femte året i rad... men så fick jag också alla rätt på deligeringsprovet, och skamligt vore det ju annars då man gjort detta prov 5 år i rad, så nu får jag ge medicin i alla fall året ut... det roliga är ju att jag jobbar där det inte är några mediciner som skall ges. Men det förstås det är ju bra att ha om det skulle sättas in något som pencillin eller något annat i sommar.

Hade godkänt på sista kursen och det känns riktigt skönt att inte få några kompletteringar, så nu är det endast två kurser kvar, alltså 30 hp tills man är färdig socionom. Det känns himla gött :)

Och nästa helg är det midsommar... blir spännande att se vad som händer då... troligen ingenting eftersom alla andra är upptagna på sitt håll. Så får se vad vi hittar på för något, regnigt väder spås dock vilket är tråkigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0