Ängel och Djävul...

Börjar fundera på om även kommunen börjar få vårkänslor för alldeles nyss har de skottat upp en plats utanför mig där de har ställt ett splitternytt fikapaus/rast bord som inte alls ser så dumt ut med tanke på den ruttna lilla parkbänken som stod där förut :P Ser bara lite lustigt ut eftersom snödrivorna bredvid är väldigt höga... men men som sagt våren kanske är på väg ändå...

Dagen idag måste sägas ha varit väldigt slapp. Det var tänkt att vi skulle intervjua idag men tyvärr blev den intervjun inställd pga sjukt barn... vilket var tråkigt men sånt som händer. Så inte efter så mkt övervägande valde vi två absolut seriösa forskarna att ta ledigt idag... Detta självklart för att samla krafter inför morgondagens skrivande... Måste även tacka Therese och Frida som har hjälpt oss att hitta intervjupersoner så att vi fyller vår kvot av personer. Det betyder mycket! Som en av er sa, what goes around comes around. Nåt som jag tror starkt på... även om man möter motgångar ofta i livet så tror jag ändå på att om man gör goda gärningar så kommer det tillbaka en dag... och gör det inte det, ja då vette tusan vem jag ska skälla på... Gud kanske.

De flesta vet att jag är ganska så barnkär, jag gillar barn i överlag och har inga problem att umgås med dem. Men jag skäms otroligt över de tankar jag tänker om grannens barnbarn... hur i helvete kan man föra ett sådant förbaskans liv dag ut och dag in??? Visst barn ska få leka, klart de ska leka annars är det nåt fel. Men måste två små barn låta som en hjord på 10 stycken elefanter? Det är för mig obegipligt att man kan leva om såå mycket. Idag stod ena barnet i trapphuset och grinade o skrek och jag kände inte ens en gnutta sympati för ungen... så där gick en god gärning om intet, jag hade ju faktiskt kunnat stoppa ut huvudet och frågat varför den var så ledsen men gjorde jag det? Nä jag låg kvar på sängen jag och tittade på Hem till gården och önskade att de skulle få tyst på det lilla livet någon gång så att jag kunde höra vad som sas i programmet.

Ja det är banne mig inte lätt att vara en ängel jämt kan jag säga... hornen i pannen brukar växa fram lite då och då de med...suck.



Kommentarer
Postat av: M

HAHAHAHA hjord på 10 elefanter skrattar tills jag dör

2011-03-16 @ 22:59:44
URL: http://myah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0