Skratt är medicin som gör susen...

Så då har man varit på plats i sitt "andra hem" sedan i torsdagskväll, det är skönt med en minisemester och slippa skrivandet på uppsatsen några dagar. Oroar mig dock för handledning men tanke på att han var sjuk i torsdags och skulle under den dagen skicka skriftliga kommentarer på allas arbeten och vi har inte fått några... det kan betyda två saker, antingen har han inte hunnit eller också så är vårt arbete så dåligt att han måste ta det personligen nästa vecka. Att föredra är ju helt klart det första... men men vi får se.

Igår var jag och besökte både min sjukhusbuddy på hennes jobb, det var så roligt att få se hennes förändring så här långt. Det är så svårt att fatta att det bara var 4 månader sedan denna karusell drog igång :) Sen efter det var och hälsade på folket på Bogården. Saknar min praktikplats mycket, det kändes som om det var igår jag var där... På kvällen hälsade jag på hos Kalle o Mona, det är länge sedan jag skrattade så pass mycket att det rakt gjorde ont i magen. Det var skönt att få släppa lite på knuten i magen som suttit ett bra tag... skratt tror jag är en medicin i sig. Det lösgör mycket... Det var himla snällt att K ställde upp på intevju i alla fall, att vara ensam intervjuare var lite pressat men fick fram mycket bra, jag anser att det ibland kan det faktiskt vara en fördel att intervju någon man känner även om forskningvetenskapen säger nåt annat...

Dagen har spenderat på stan med världens bästa faster. Denna stad, Härnösand har kanske det bästa utbudet av affärer men ändå finns det allt man behöver. Kom ju inte hem utan nåt i påsen om vi säger som så... det blev både en ny väska, BH, ögonskugga, duschkräm och lite annat smått och gott. Självklart blev det en tur på Dollars också men köpte faktiskt inte så mycket, där... disktrasor, ett halsband och skrivblock till skolan :) Är dock sugen på ett nyckelskåp som fanns där... riktigt fint... men men vi får se, jag har inte farit hem härifrån än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0