En gråtande vovve...

Då var åter igen några lediga dagar från skolan, det är helt otroligt att det bara är en skolvecka kvar innan sommarlovet! :) Men jag klagar inte, det ska bli så underbart med lite långledigt innan sommarviket börjar... har dock inte fått nått schema än men resursplanerarna ringde igår och frågade om jag kunde ta en helgpass den 16e juni och jag tackade ja för helg är =  att man tjänar bra med pengar :P och det är nåt som behövs i dessa dagar...
Men tacka vet jag denna kurs för den har varit riktigt slapp och skön och gruppen jag varit i har varit kanon! :) Det är så roligt att jobba med dem man känner och som är ganska så likasinnade, självklart har det typ varit hälften surr och skratt men det får man på köpet ;)

Helgen spenderades hos Johanna, det var ju dags för Eurovision och ibland är det så skönt att komma iväg hemifrån till "en annan värld". Så vad säga om Eurovision? Ja för min del så var vinnarlåten bra, det var många bra låtar och det gick ju himla bra för Saade också och det är ju roligt :) Men att delar  av gruppen Shirelys Änglar sjöng med Azerbadjan eller hur det nu stavas tycker jag är lite tokigt, tänk om de vunnit i sverige, hade de då tänk tävla med båda länderna eller vad? jaja hur somhelst är det en bra låt.

Idag trodde jag det skulle bli en lugn dag men icke... först gav jag mig ut på en cykeltur runt sjön, vad händer? solen blir till regn och jag kommer hem dyngblöt... sen när jag lägger mig och ska vila så hör jag hur hunden som tydligen befinner sig i lägenheten ovanpå sitter och ylar för att han är ensam, det är så hemskt att höra en hund gråta men tillslut blir man bara irriterad. Och felix, han blev helt förtvivlad över vad det var som lät så hemskt... men nu verkar nån han kommit hem där för nu är det tyst efter 4-5 timmars bölande. Jag hoppas inte detta upprepas imorrn men det skulle inte förvåna mig, är det inte ungjävlarna så är det nåt annat ;) dessutom har jag en hyresvärd som står i spikar i andra gavelväggen, så lungt det kan man drömma om...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0