Knölen...

Som jag misstänkte så är det ingen fara med min knöl, den sitter kvar och får sitta där tills (om) den börjar att ställa till mer problem, alltså typ blir inflammerad och svullen osv. Med andra ord är det en helt ofarlig talgkörtelcysta, typ som en fettknöl där poren är igenstängd så att talget, ursch hatar det ordet... kommer inte ut någonstans och då fortsätter det bildas under huden. En himla tur att den sitter på ett sånt ställe där den inte syns speciellt mkt, man ser den inte ens med blotta ögat utan man måste klämma och känna för att uppfatta den. Nä så det var skönt, min oro är obefogad över att det skulle vara nåt värre... men som sagt till alla där ute, hittar ni en knöl, kolla upp den! Många väntar allt för länge. Skulle det vara något värre så är det såå mycket bättre förutsättningar ju tidigare den kollas upp och kan behandlas. Många gånger tänker man, näe jag är för ung för att ha cancer, typ bröstcancer får ju bara dem som är medelålders och uppåt, men så är det inte! Så det är bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite, det kan rädda ditt liv.

Näe nu ska jag ta och städa trappuppgången, till min lycka är den min månad och än har jag inte gjort så mkt så det är väl dags nu såhär i slutet av månaden :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0