Löneförhöjning :)

Då man tänker "Gud va skönt med en hel slappardag" så kommer ändå den där rastlösheten smygandes på en och det irriterar mig. Men vet inte vad jag vill göra, för jag har varken bil eller pengar till att göra nåt. Skulle kunna he ut mig på promenad eller cykeltur men det är inte heller riktigt lockande... även fast jag borde. Har i alla fall ringt chefen och bett om löneförhöjning inför sommaren. En ökning med 3 kronor i timmen blev det... är då glad över att jag snart är klar socionom och förhoppningsvis får ett jobb som ger lite mer. Min förväntan är då minst en 22000 när jag kommer ut i arbete... men men tills dess får jag väl vara nöjd, det är åtminstone mer än vad jag får i äldrevården och dessutom gillar jag ju jobbet mycket :)

Sitter och tittar ut på björkarna utanför fönstret... kan inte fatta att de är som gott utslagna och träden inte längre är kala, det är lustigt man märker liksom aldrig riktigt övergången, det som bara händer och vips så är det sommar och sedan är det höst... det gäller att ta vara på dagarna, det känns som om denna sommar bara kommer att springa förbi... sista sommarlovet troligtvis för alltid. Känns lite sorgligt men ändå bra... jag går in i en ny era nästa år...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0