Vid jordens eventuella undergång...

Det sägs av vissa att jorden skall gå under imorrn lördagen den 20e maj. Är detta något man ska tro på och ta på största allvar? Nja, alltså jag gör det inte. Min tanke är att jag ska shoppa skor imorrn nere i Sundsvall för jag behöver verkligen nya sommarskor, och f*n ta den som orsakar att jorden går under då....särskilt med alla fina skor de har på Skopunkten. Men om vi för en stund skulle låtsas att så vore fallet, att jorden faktiskt kommer att gå under imorrn. Vad skulle man då göra sista dygnet i livet? Vad skulle man ångra och vad skulle man ta sig tid och uppskatta?

Jag skulle ångra att jag inte sagt vad jag tyckt och tänkt vid vissa situationer, att jag inte vågat ta för mig mer av livet och att jag låtit mig hata mig själv så många år. Det är något jag ångrar grymt... att jag inte sagt till dem som betyder så mycket för mig hur mycket jag uppskattar dem och att jag inte sagt till dem som sårat mig hur mycket de gjort mig ledsen. Jag har kommit på att jag bär runt på mycket ilska, jo du hörde rätt. Jag som alltid är så glad och positiv... jag tror att det är dags att förlåta, förlåta det som varit och förlåta mig själv. Men det är svårt...otroligt svårt. Detta är nog något som jag måste göra även om inte jorden går under imorgon... Vi människor säger sällan vad vi egentligen tycker, tänker och känner. Jag vet inte riktigt vad det är vi är rädda för... vi bär kanske på en rädsla för besvikelse kanske... Som t.ex. när man tycker om en person väldigt, väldigt mycket men vet att det aldrig kommer att kunna bli något mer än vänskap, då drar man sig för att berätta detta för personen för man är så rädd för att det ska förstöra den vänskap som redan finns. Det är synd, för egentligen tycker jag att alla förtjänar att höra att man är omtyckt och kanske till och med älskad... vi håller tyst om alldeles för mycket som kärlek, vänskap, sorg, hat, ilska och besvikelse.

Så jag vet vad jag skulle göra om jorden går under imorrn, jag skulle försöka se till att alla i närheten av mig vet vad de betyder för mig... och sedan skulle jag framförallt försöka att förlåta, förlåta alla som gjort mig ont och främst mig själv. Och går inte jorden imorrn så ska jag försöka att se till allt detta ändå... på nåt vis, någon dag...förhoppningsvis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0