Val eller sjöjungfru??

Måste medge att det känns väldigt skönt att ha gjort klart det mesta av uppgifterna så att man har FLERA dagar ledigt till att göra vad jag vill. Känns så otroligt skönt att ha bytt kurs där man känner att man har koll på läget och inte behöver ha ångest över att inte förstå något.

Igår blev det en tripp till Umeå helt oplanerat och självklart kom jag hem med en massa inköp som var rätt onödiga, men roliga. Billiga småsaker blir rätt dyrt när man slår ihop dem :P Men gjorde ändå vissa klipp, julklappar så kan inte säga här vad det är ;) Ja ni hörde rätt, jag har börjat med att köpa julklappar! Varför inte liksom? Stöter man på passade grejer så varför vänta tills nån vecka innan jul? Det är ju bara dumdristigt... Efter att jag fyllt år är nästa mål jul och till min stora lycka får man pynta jul tidigt i år!!! Redan i slutet av november är det första advent, me like very much :D

Idag är det hemmadag med mjukisbyxor och en massa tvätt som gäller, skitit hår var det nyss också men det är tvättat nu faktiskt, hela jag är numera ren. Har lyckats ta ett första pass på crosstrainern som jag fått, den är inte så modern men den fungerar. Efter första minuterna tänkte jag för mig själv att detta var ju lätt, nästan för lätt för maskinen stod på maxbelastning och det gick inte särskilt tungt. Ja om vi säger som så, efter några minuter var det inte så lätt längre och jag orkade faktiskt bara med 10 minuter för sedan var jag helt slut och svetten bokstavligt talat rann utför ansiktet :P

Men detta var ändå en tankeställare som en person på FB la ut, på engelska. Jag har gjort en fri översättning :P

"För en tid sedan satt det vid dörren till ett gym, en bild på en mycket smal och vacker kvinna. Under bilden stod det "Denna sommar, vill du vara en sjöjungfru eller en val?"

Enligt historien så svarade en kvinna (klädstorlek okänd) på detta sätt:

"Kära människor, valar har alltid vänner runtomrking sig såsom delfiner, sälar, nyfikna människor osv. De är sexuellt aktiva och de uppfostrar sina barn med stor omsorg och ömhet. De roar folk tillsammans med delfiner och de äter massor av räkor. De simmar hela dagen och de reser till fantastiska platser så som Patagonien, Barents hav och korallreven utanför Polynesien.
De sjunger väldigt bra och ibland till och med på cd. De är imponerade och kärleksfulla djur vilka de flest skyddar och beundrar.

Sjöjungfrur existerar INTE.

Men skulle de göra det så skulle de säkerligen stå i kö för att besöka en psykolog då de troligtvis har en delad personlighet: kvinna eller fisk?
De skulle inte ha sex och de skulle inte kunna få barn.
Jo visst, de skulle vara vackra, men ensamma och ledsna.
Och vilken karl vill ha en kvinna vid sin sida som luktar fisk??

Utan ett tvivel väljer jag hellre att vara en val.

I en tid där media säger åt oss att bara smalhet är vackert föredrar jag att äta glass med mina barn, äta middag med min make och äta och dricka gott med mina vänner och bara ha kul.

Vi kvinnor vi lägger på oss kilon för att vi innehar så mycket visdom och kunskap att det inte finns nog med plats i huvudet, istället så lägger det sig på ställen över hela kroppen.
Vi är inte feta, vi är otroligt kultiverade.
Varenda gång jag ser mina kurvor och kärlekhandtag i spegel säger jag till mig själv "Hur fantastisk är inte jag?!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0