Dumma, dumma dator....

Idag har verkligen inte varit en bra dag... den började så himla bra och motivationen till skolarbetet låg ganska så hög. Skrev på bra och till klockan 13 tänkte jag ge mig för dagen med ett leende på läpparna... då bröt helvetet lös. Skulle mejla mitt arbete till mig själv och stängde ner dokumentet eftersom det annars inte går att bifoga annars. Inser med fasa att jag inte sparat dokumentet rätt när dokumentet inte går att hitta någonstans på datorn!! Halva arbetet var därmed borta, ingenting gick att göra för att få tillbaka det, till och med skolans datatekniker försökte utan resultat! Näe så det var bara att inse den hemska sanningen och banna mig själv för att jag var så urbota dum... Det var inte långt till ett sammanbrott kan jag säga... hade lust att slänga ut datorn genom fönstret, det var tur att Therese var där...

Men en lite ljusningen på det hela är att vi bestämt oss för att byta kurs idag för ingen av oss känner sig ett dugg motiverad till denna kurs och dess upplägg, helt ärligt känner jag mig ganska så lurad över vad denna kurs socialpedagogik skulle innehålla... det är typ ingenting som jag trodde det skulle handla om, det hela är nästan bara teoretiskt och allt det andra som socialpedagogik handlar om det kommer vi inte att få syssla med. En enda dag har vi som är riktigt intressant, självkännedom. Resten handlar bara nästan bara om teorier... Näe så nu byter vi till en kurs som vi med stor förhoppning tror att vi kommer kunna bemästra hyffsat. Vid detta lag i utbildningen känner man verkligen bara att man vill vara klar någon gång och det sista man vill göra är att slita ut sig på något där vi ska skriva en 30 sidor lång uppsats... på denna nya kurs ska vi endast skriva ett paper på 4 sidor som slutex.uppgift... sorgligt men sant så är man rätt så skolless...

SÅ, det borttappade arbetet gjorde inte så mycket men det irriterar en rejält särskilt precis när det händer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0