Detta åt jag idag...

Efter att ha kutat på stan i flear timmar än vad det var tänkt blev det en sen middag. Denna bestod idag av hemmagjord pastasås med räkor, purjolök, röd paprika och svamp. Till det serverades det Cavaletti eller vad det nu hette, en typ av spaghetti som inte är smal och rund utan lite mer platt. Resultatet blev väldigt lyckat, enligt mig själv. Tror den andre hälften tyckte om det också... här gnälls det aldrig på min mat för då blir det andra bullar ;) Det var synd att jag inte tog någon bild på rätten men kan lägga ut en "ungefär" recept :P

Pastasås med räkor:
- En bit purjolök
- En röd paprika
- En burk champinjoner
- En 3a Mat.grädde
- En skvätt riktig grädde
- 1 msk Kalvfond (hade ingen fisk eller hummerfond)
- Salt o Peppar
- Räkor
- Valfri pasta

Hacka purjolöken, paprikan och svampen i lämpliga bitar. Fräs dessa i en hetpanna och krydda. Slå på grädden, fonden och smaka av med salt och peppar. Låt småputtra några minuter medans pastan kokar och lägg sedan ner räkorna i såsen och servera när pastan är klar och avrunnen!

Smaklig måltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0