Min(a) bäst(a) vän(ner)

Jag minns då man var yngre hur man alltid hade en bästis, en bästis som man gjorde allt med och som man till och med delade hjärta med. Alltså ni vet ett sådant där halsband med två hjärthalvor på... Men jag har ändå en känsla av att när man blir äldre börjar de där gränserna suddas ut för vem som är ens bästa vän. Snarare skulle jag vilja kalla det de närmsta vännerna. De personer som man umgås mest med och som man kan känna full tillit till och som man vet ställer upp när man behöver det. Sen kan det även vara så att man inte alls behöver umgås ofta för att känna den där samhörigheten, utan det räcker att man träffas ibland och då känns det kanon. Man vet vart man har varandra trots att man bor en bit ifrån och kanske lever olika liv som gör att man inte kan ses jämt.

Så jag tänker inte utse någon bästa vän här, utan mer vilka som verkligen står mig närmast just nu i livet och som betyder såå mycket för mig. Det är ni som finns där i med och motgångar, det är ni jag kan vara mig själv med och det är ni som jag kan skratta allra mest med. Nu behöver det ju inte vara så att ni ser mig som er närmaste (bästa vän) för så är det ju, den andre kan jag känna vara "min bästa vän" medan den personen har helt annat tycke och andra kring sig som den ser som närmare än mig. Utan vänner som ni skulle inte mitt liv betyda mycket, visst spelar annat också in men ett liv utan vänner skulle för mig vara väldigt ensamt och tråkigt. En av er har funnits med i 8 år nu och verkligen fått se mig gå in i vuxenlivet, funnits där som stöd när många vindar blåst och vi har haft så otroligt roligt genom åren. Den andre har klivit in i mitt liv senaste 3,5 åren men för mig känns det som att vi känt varandra längre, det är väl på sista tiden som vi har kommit varandra nära och du är den som jag önskar att jag kommer att ha kvar i mitt liv för en lång tid framåt.

 

 

Må framtiden behandla oss väl och skänka oss

stor lycka och glädje i våra liv.

 

 

 

 

 

P.s Jag hoppas verkligen ingen tar illa upp om de inte är någon av ovanstående personer,

för ni andra betyder otroligt mycket också och jag tror att ni alla vet vilka ni är.


Kommentarer
Postat av: LS

Vilka fina ord sandra :):)

2012-02-29 @ 10:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0