Nu och lite framöver...

Fick ju rakt lite lust att fortsätta att blogga efter det lilla jag skrev i morse... det har ju hänt så otroligt mycket på sista tiden att jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Examen är ju avklarad som de flesta redan vet... vilket känns både skönt och inte. Socionomjobben lyser med sin frånvaro men såg att sommarjobben lagts ut nu vilket får mig att fundera på om jag ska ge det ett försök och söka... Det är bara det att eg vill jag inte jobba som socialsekreterare utan jag vill hellre jobba som behandlare eller liknande, drömmen vore ju ett kuratorjobb men den drömmen verkar inte gå i uppfyllelse än åtminstone... och på sommaren så finns det ju inga kuratorjobb utan de tar helt enkelt semester och behöver ingen vikarie.

Sen så blir det ju en flytt inom kort, det känns spännande... försöker att få iväg min lägenhet men det verkar vara svårt. Trodde att det var stor efterfrågan på lägenheter i Övik men än så länge är det bara två som varit och tittat och ingen verkar ha nappat på den. Fattar inte varför för den är ju såå himla mysig. Så det är både med spänning och lite sorg i hjärtat jag släpper den ifrån mig, det är nåt speciellt med första boendet... det är ju mitt första egna hem. Men jag hoppas och tror på att nästa lägenhet kommer att bli lika mysig, och större framförallt! En trea på en etta det skiljer sig ganska så mycket. Men föll för den direkt och vi hade verkligen tur som fick den, låg etta i kön. Så efter många om och med med arbetsbevis osv. skrev i kontrakt för någon vecka sedan. Det går liksom inte att sitta på två ettor hela livet, vi bor ju ändå så gott som ihop redan då vi sover ilag praktiskt taget varje natt. Nä så det får bära eller brista helt enkelt... det är bara att pröva och ta chansen. Mer kan man inte göra... Sen tror jag faktiskt att när frustration uppstår beror det mycket på att en etta inte är gjord för två, det finns inget privat eller eget utrymme alls, man ser varandra hela tiden och det är knappt man får skita i fred, nä så jag tror att storleken kommer att underlätta mycket... wiieee ska bli så roligt, har redan inrett allt i huvudet och på söndag blir det IKEA!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0