Mina drömmar...

Jag måste ändå säga att jag har ett ganska så rikt drömliv, även om jag inte minns ens hälften av alla mina drömmar om nätterna så vet jag ändå att jag drömmer. Drömmer det gör vi alla, vi är bara inte jämt medvetna om det när vi är vakna. Vissa säger att drömmarna har olika betydelser, som små meddelanden från det undermedvetna medans andra säger att drömmar är hjärnans sätt att sortera alla intryck den har tagit in. Ja jag vet inte vad jag ska tro men på nåt sätt säger den realistiska sidan av mig att allt handlar om intrycken. Men ändå efter vissa drömmar kan jag ändå känna att de medför sig vissa tankar och känslor som gör att man ifrågasätta saker och ting i livet. Sanndrömmar är ingenting jag brukar drömma, däremot brukar jag drömma väldigt "verkligt" och många drömmar som jag kommer ihåg när jag vaknar kan jag bära med mig under dagen. Verkligen känna en olustig känsla just på grund av att den var så verklig.

Den dröm som jag påminns om i detta nu var en mardröm för ett tag sedan, jag vet att det är löjligt men jag har en rädsla för zombies, levande döda. Denna dröm var verkligen verklig och självklart slutade jakten med att de hann ikapp mig och mina vänner och de började tugga på mig. Vaknade med ett ryck och sedan var resten av natten förstörd. Där låg jag i mörkret, absolut livrädd!! Tillslut tog jag mod till mig och masade mig upp, tände lyset i köket, tog en nattmacka och ett glas mjölk. Där satt jag och försökte tänka logiskt, att zombies inte finns och att imorgon kommer att vara en ny dag precis som vanligt. Efter ett bra tag masade jag mig tillbaka till sängen, trots min rädsla valde jag att inte väcka honom bredvid för någonstans insåg jag ju hur barnslig jag var... men ändå, drömmen var så verklig att rädslan blev sann. Nån gång föll jag åter i sömn efter ett tags flummande och precis som jag intalade mig kom morgonen, solen gick upp och det blev en helt vanlig dag utan någon zomieattack.

Och nej, det blir absolut ingen zombiefilm i min närvaro!! Never ever... trots försök att se Land of the dead, 28 dagar senare osv. så ångrar jag mig bittert VARENDA gång. Så nu har jag verkligen bestämt att jag aldrig ska utsätta mig för någon sådan igen, trots att jag så väl intalar mig att det BARA är film ;) Jag fick väldig lust att kika lite på 6an igår när det var någon ny serie som började "Den sista dokusåpan" men jag tackar Gud för att jag var så trött så att jag somnade långt innan den började... trots att den säkert är B-ig så finns det zombies med och zombies är alltid zombies ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0